zaterdag 27 juni 2015

Patroontest: Grace Jurk

Ik kreeg dit weekend de kans om het nieuwe gratis patroontje van Emma & Mona te testen: het babyjurkje Grace.
IMG_6106IMG_6117
























Het patroontje gaat van maat 62 tot 92. Ik maakte de 92 voor de dochter van 2, en het past perfect. (Om zeker te zijn dat de ganse print zichtbaar was, verlengde ik het rokdeel wel nog met 2cm.)
Het bovenlijfje zit een beetje ruim, maar deze jurk mag het hebben.
IMG_6201
De stof van het rokdeel behoeft al lang geen introductie meer (Michael Miller) en ik kocht het bij Cas & Nina; de stof van het bovenstukje is -ssstt, niet verder vertellen - eerlijk gezegd gewoon een satijnen voeringstofje. Ik kocht het voor 3€/m op mijn geheime adresje.
IMG_6132
Omdat je het kan afwerken met kamsnaps, is dit een heerlijk snel-klaar-jurkje.
Ook de schattige rimpelmouwtjes zitten zo in elkaar.
IMG_6131
Een voormiddagje stevig doordoen, en het was klaar. (Meestal heb ik een ganse dag nodig om een kledingstuk in mekaar te zetten; 2 dagen zelfs wanneer er veel knipwerk aan te pas komt).
Op de meeste foto's is het niet te zien, en de foto hieronder wil om de één of andere reden niet gedraaid worden, maar 't is beter dan niks:

IMG_6162
Het jurkje mocht in de namiddag meteen mee naar Holsbeek, waar de papa deelnam aan de Hagelandse Wijnloop.
IMG_6180
Mijn meisje nam er de sfeer waar als een echte diva!
IMG_6192
IMG_6193
IMG_6186


5 opmerkingen:

  1. Scheetje, zowel de jurk als je dochter! Krijg jij ook een mailtje over de jurk of alleen het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. enkel het patroon. was nogal verwarrend, want ik had op de facebookpagina de bijhorende uitleg niet gelezen...maar ondertussen heb ik dat dus wel gedaan!

      Verwijderen
    2. haha, bij mij hetzelfde en inderdaad naar aanleiding van jouw post op zoek gegaan en de facebook uitleg gevonden :)

      Verwijderen