zondag 9 juli 2017

Een pippa met en een pippa zonder

Door het warme weer de voorbije dagen ben ik - eigenlijk een beetje te laat - te weten gekomen dat mijn meisjes over onvoldoende zomer pyama's beschikken in hun kleerkast.
De ideale gelegenheid om er voor het eerst enkele te maken.
Voor het eerst, ja, u leest het goed!
Jurken, rokjes, hemdjes, en bloesjes...zelfs trouwjurken rolden al onder mijn naaimachine tevoorschijn, maar een pyama nog niet.

De zoektocht naar een geschikt patroon was van korte duur. De leuke Pippa pants van Emma&Mona stond al langer op mijn to do lijstje.
Ook voor het bloesje had ik al een Patroon in gedachten.
En een mooi stofje lag ook al klaar in de kast. Ik bracht het mee van bij Madeline De Stoffenmadam toen ik er mijn prijs kwam verzilveren.

Het voordeel van beide patronen is dat ze resp. uit slechts 1 en 2 patroondelen bestaan, en dat ze in een wip in mekaar zitten. Ook voor trage naaisters zoals mezelf.
Nadeel blijkt dan weer te zijn dat ze zo mooi zijn en comfortabel zitten, dat mijn dochter ze niet wil dragen als pyama, maar er het liefst de hele dag mee rond paradeert. En als een kleuter iets in haar hoofd haalt, dan valt daar weinig tegen in te brengen...Dus brachten we vandaag een bezoekje aan de boerderij in "pyama".
Ik maakte beide patronen in maat 4 jaar, voor de dochter van 4.





Grote zus zag zo'n shortje ook wel zitten, en kreeg haar eigen exemplaar. Met één klein verschil: ik voegde een valse gulp en een drukknopje toe. Ik maakte een 7 jaar voor de (lange, smalle) dochter van 6.

En daarmee was mijn metertje stof bijna op. Net niet voldoende om er nog een tweede t-shirtje uit te maken. Ondertussen heb ik wat zwarte tricot bijbesteld om te combineren met de restjes, en zo lukt het misschien toch nog.

Maar eerst terug achter de naaimachine. 
Ah ja, want mijn meisjes hebben nog steeds een zomer pyama nodig!














2 opmerkingen:

  1. Liever een pyjama overdag willen dragen dan andersom hè :) Is het teken dat ze het de moeite vindt om aan iedereen te laten zien!

    BeantwoordenVerwijderen