maandag 22 juni 2015

finished business + sneak peek van de "zeeslagjurk"

Ongeduldig als ik ben, liet ik u hier reeds één van mijn - eigenlijk onafgewerkte - ISHI's zien.
Onafgewerkt, want aan de zakken ontbrak nog een lintje.
Het is niet zeldzaam dat onafgewerkte stukken voor maandelang in één van mijn 'to do' schuiven belanden, maar deze keer was ik eigenlijk zelf zo blij met het resultaat van de jurk, dat ik graag mijn best deed om ze alsnog af te werken.
Today was the day, en ik geef u toch graag nog een fotootje mee van het eindresultaat:
Ondertussen werkte ik een derde ISHI af. Terwijl ik daarnet de zoom afwerkte, viel dochter1 in slaap. Nog geen foto's met model dus. Wie de eerste zin hierboven leest, begrijpt dat ik het ook deze keer niet kan laten om al meer over deze jurk te vertellen...

Het contrast met de vorige jurk kon weer niet groter zijn: ik ging voor complete colorblocking en een overload aan prints!

De stofjes vond ik allemaal bij Pieke Wieke. Ik kreeg een broche cadeau met het stofje van soft cactus dat bij mijn bestelling zat. Dat stofje was eigenlijk bestemd voor een ander project, maar ik merkte bij het uitpakken dat het eigenlijk perfect bij de andere stofjes past, en besloot om een deel van deze stof mee te verwerken in de jurk.
Meer nog, de stof met "gevouwen bootjes"print diende ook als inspiratie voor de afwerking van de zakken. Eén van de zakken werd namelijk afgewerkt met gevouwen bootjes!Het was al zo lang geleden dat ik nog eens bootjes gevouwen had, dat ik er een tutorial moest bijnemen. Ik gebruikte hiervoor een lapje stof van 9cm breed en 17,5cm hoog. Het puntje/de zeilen werkte ik af door een driehoekje te naaien uit een contrasterende stof.
De bootjes werden met kamsnaps bevestigd aan de jurk.
Het woeste van de zee wordt weergegeven op de tweede zak, die bekleed werd met stroken met een twist:


Het drukke van de geometrische prints en de lijnen trok ik verder door in de afwerking van de zoom:
 Alleen aan de achterzijde hield ik het "rustig": geen druk knopenpat, maar gewoon een rits.

En nu wachten tot morgen om te zien wat de dochter vindt van haar nieuwe "zeeslagjurk"
Aan-foto's volgen dan ongetwijfeld nog...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten