woensdag 19 augustus 2015

Tinny, een tikkeltje anders

Tijdens de vakantie werd mijn naaigerief enkele weken verdrongen naar een klein, donker, hoekje. Maar nu ik de adem van het nieuwe schooljaar, en ook al een beetje de herfst, al voel blazen in mijn nek, ben ik er weer volop ingevlogen.

Om mezelf toch niet voorbij te vliegen, hield ik het bij een oud, vertrouwd patroon: de Tinny jurk van Straightgrain...zij het een tikkeltje anders.
Ik liet alle kraagopties even achterwege, en gaf in de plaats een knipje in het voorpand.

De korte mouwtjes van het oorspronkelijke patroon werden verlengd tot driekwartsmouwen.
Tot zover de wijzigingen aan het patroon.

Toch heerlijk hoe je met éénzelfde patroon, zoveel verschillende looks kan creëren! Echt leuk vind ik dat!

Het stofje voor deze jurk vond ik bij Mondepot. Het is een beetje een zwaardere stof, die de jurk een beetje een koninklijke uitstraling geeft. Dat is héél belangrijk, wanneer je een dochter hebt die enkel kleding wil dragen die ook gedragen zou worden door een echte prinses, en er verder geen glitter, roze, of prinsessen-/eenhoornmotieven te bespeuren zijn in je naaiwerk.

De jurk valt nog wat ruim, maar liever zo, dan dat ze te klein was uitgevallen.

Dit geeft me tevens de tijd om nog een bijpassende rok voor mezelf te maken, want eerlijk gezegd ben ik tijdens het naaien een beetje verliefd geworden op dit mooie stofje.
Zeker nadat ik hier - in dezelfde stof - een prachtige mantel zag verschijnen.

Tot slot nog 'enkele' zwierfoto's. Tip: stop met scrollen voordat u dolgedraaid bent!












7 opmerkingen: