vrijdag 6 februari 2015

Communiejurk?

Dit jaar viert mijn nichtje haar plechtige communie. Dus maakten we alvast een jurk.
Maar niet voor de communicant, want daar werd al een andere naaister voor ingehuurd ;)
Wel voor dochter1.
Een jurk voor dochter2 volgt nog.
Het patroontje lag hier al enkele maanden te wachten op stofjes en de juiste gelegenheid, want bepaald "alledaags" is het zeker niet. Het heeft iets weg van een engelenjurk of een vlindertje, vind ik.
Het patroontje ziet er wat ingewikkeld uit, maar in werkelijkheid is er niet zoveel moeilijks aan. Alles staat stap-voor-stap uitgelegd in de bijhorende handleiding.
Wat wel moeilijk was, wat het maken van fotomateriaal achteraf:
Het model had duidelijk niet veel zin om mee te werken als een engeltje, en had wat "opwarming" nodig

(De overige 20 foto's - staand, zittend, liggend, ongedefinieerd - met een gelijkaardig of bozer/triestiger gezicht bespaar ik u)
Het was donker buiten en - gezien de povere verlichting in onze woning - ook binnen.


Wat ik wil zeggen is: de foto's doen het geheel niet de eer aan die het verdient, want het is een prachtig patroontje.
De (Michael Miller) stofjes - die ik vond bij Den Depot - zijn ook supermooi en combineren perfect.


 En o ja, op het einde van de shoot, is het model ook een beetje "bijgedraaid"


Lang boos blijven wanneer je zo heerlijk kan zwieren is dan ook een hele opgave, maar mijn meisje heeft toch haar best gedaan ;)
 








7 opmerkingen:

  1. Mooie jurk en wat een mooie bijpassende schoenen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje! De schoenen had ze al van het huwelijk van mijn schoonbroer in december. Je kan ze nog steeds vinden bij carmi: https://www.carmi.be/nl/product/eli-ballerine-brons-1402b790061

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijk jurkje! En zo plezant, die twee stofjes samen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LOL, haar gezicht is hi-la-risch op die tweede foto. :-) Mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het heeft iets heel verrassend dat jurkje ... ze zal zeker de enige zijn met zo een cool jurkje.... dat goud in het stofje is echt ideaal voor een communicantje

    BeantwoordenVerwijderen