zaterdag 21 juni 2014

Over een Overslagjurkje, een naaiwedstrijd en een verrassingspakketje

Enkele maanden geleden leerde ik haar blog kennen. De kleurencombinaties die zij gebruikt bij haar naaicreaties vind ik gewoonweg super, en doen me een beetje nostalgisch terugdenken aan de Oililyspulletjes uit mijn kindertijd. Eenzelfde gevoel heb ik bij haar blog trouwens.

Mama Mizzy heeft een prachtig patroontje uitgewerkt voor een simpel overslagjurkje, en je kan het gewoon gratis downloaden op haar website (maat 128/134). Ik had het hier al enkele weken uitgeprint liggen, maar vond nog niet de tijd om eraan te beginnen.

Aangemoedigd door het buurmeisje, dat geregeld komt vragen of ik ook eens een jurkje voor haar zou willen maken, heb ik me er dit weekend toch maar eens achtergezet. En het ging vrij vlot moet ik zeggen. Geen rits, geen knoopjes, geen zakjes, tja, dat scheelt 'em natuurlijk. Ik ben een naaister van het trage type, maar deze klus was toch op een paar uurtjes geklaard.

Tot eind juni kan je trouwens meedoen aan een wedstrijd met dit patroontje. Meer info vind je hier. Mag ik jullie trouwens vriendelijk vragen - of je nu zelf meedoet of niet - om op je favoriete jurkje te stemmen? (dit kan hier)

Het resultaat:


De hamburger liebe stofjes (Fly paradies en fly bird, fly) vond ik bij Habiba (Leuven). 


Het oranje lintje (op de mouw) zat in het verrassingspakketje dat ik won via de facebookpagina van Habiba. In dit verrassingspakketje vond ik eveneens enkele leuke stofjes (binnenkort meer hierover) en dit leuke leesboekje terug:





1 opmerking:

  1. Wat een supercomplimentje! En wat een schattig jurkje! De stoffencombi vind ik geweldig!

    Groetjes~Mama Mizzy

    BeantwoordenVerwijderen