woensdag 26 maart 2014

Als het kriebelt moet je...

Het was alweer een tijdje (lees: jaren) geleden dat ik nog eens iets genaaid had, maar na het lezen van haar blog, en die van haar, begon het weer te kriebelen.

En als het kriebelt, tja dan moet je...

Het eerste project werd dan ook de omkeerbare kaptrui uit het u allen bekende boek SVDH, en volgens haar wellicht door velen beproefde tutorial.



Eéntje is geentje, en er was een verjaardag van een neefje op komst, dus maakten we ineens een tweede exemplaar.








De eerlijkheid gebiedt me wel toe te geven dat de halsopening van het tweede exemplaar wat smal uitviel (lees: zelfs als je de jongen zijn hoofd zou uitpersen als een appelsien, zou ie zijn kopje er niet door krijgen), en ik dus genoodzaakt was een gecorrigeerd exemplaar te maken.

Dat was initieel ook een mooier exemplaar, dankzij de nieuwe aanwinst, waardoor ik de geflockte krokodil op een iets professionelere wijze kon uitsnijden en het resultaat dan ook navenant was. 
Maar derde keer was in dit geval toch niet helemaal goede keer:  zoals mij wel vaker overkomt, heb ik me weer laten vangen aan het verdraaid geniepige mesje aan de overlock.
Het gevolg: een gat - en echt geen gaatje - aan de voorzijde van de trui.
Zo zie je maar dat het maken van een omkeerbare versie  nog sneller zijn nut kan bewijzen dan initieel verwacht.

Van de mooie krokodil, en de (het) lelijke snee/gat in de recentste versie hier helaas geen foto, wegens vergeten te nemen, en cadeautje reeds gegeven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten