donderdag 14 mei 2020

Nog maar eens een regenjas

Ik naaide deze jas nog voordat er nog maar sprake was van een "griepvirusje" dat over kwam vliegen uit China.  (En eigenlijk veel erger bleek te zijn dan zomaar een griepvirusje.)
De stof voor de jas kocht ik op wat achteraf het laatste stoffenspektakel voor lange tijd zou blijken te zijn, in de brabanthal in Leuven.
Het genaaide eindresultaat is dan ook al een tijdje in gebruik.
Maar is hier al die tijd onbesproken gebleven.
Totdat ik daarnet met de dochters ging wandelen, en tot mijn eigen grote teleurstelling, moest vaststellen dat de mouwen alweer erg nipt beginnen te worden voor de dochter.
Terwijl de jas wel degelijk voor deze lente bedoeld was.
Zucht.
Tegen de zomer zal ze dus alweer een nieuwe nodig hebben.

Gelukkig komen er nog 2 zussen na haar, die hem met plezier zullen afdragen...net zoals nu reeds gebeurt met die andere jas die je op de foto's ziet...(meer info over dit andere jasje in deze oude blogpost)

Ik maakte al vaker regenjassen, en tot nu toe vind ik dit het mooiste model, met de netste afwerking tot nu toe.

Ik maakte al eerder een jas in dit model, en om voornoemde reden heb ik dus besloten om deze jas met hetzelfde patroon te maken.


stof en fournituren: stoffenspektakel, Brabanthal Leuven










1 opmerking:

  1. Mega vrolijk! Echt een toffe jas! En ik ben meteen nog maar eens in je blogverleden gedoken :)

    BeantwoordenVerwijderen