zaterdag 30 september 2017

niet zo snelle regenjas

Nadat de regenjas voor dochter 1 klaar was, begon ik aan die van dochter 2.
Ook zij mocht zelf een stofje kiezen.
Het werd er eentje met bloemenprint, van bij Atelier Linabo. Ik kocht meteen ook de nodige fournituren.
Tot voor kort had ik nog geen ervaring met het verwerken van softshell. Voor jas 1 heb ik dan ook voor een simpel modelleke gekozen, zonder al teveel tralaliekes. Voor jas 2 durfde ik al wat meer details aan, en ging ik voor prinsessennaden met ritszakjes, en een mooier afgewerkt flapje ter bescherming aan de rits.








De jas was nog niet volledig afgewerkt bij het nemen van de foto's: de mouwen zijn nog niet omgezoomd, en werden gewoon naar binnen gevouwen. 
                        
Op de ene foto is dit al wat duidelijker dan op de andere...oeps!
De binnenkant van de kap, en het beleg van de voorpanden, werden afgewerkt met paspel.
Ik kocht maar 1 metertje stof, en had dus niet veel reserve, maar ik deed toch een poging om de patronen zoveel mogelijk te laten doorlopen aan de naden.


Voor de volledigheid voeg ik ook nog enkele foto's van de achterzijde toe...

  
Nu de jas (bijna) af is, heb ik eigenlijk spijt dat ik de eerste ook niet in dit model heb gemaakt. 
Nu ja, die kinderen groeien als kool, dus ik neem deze gedachte gewoon mee naar volgend jaar.   
































4 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende jas, echt een hele mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijk jasje, dat zorgt sowieso voor een glimlach bij voorbijgangers!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een mooitje! Echt zo leuk gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe prachtig! Dat stofje fleurt je dochter waarschijnlijk helemaal op, op een regenachtige dag.

    BeantwoordenVerwijderen