zondag 14 juni 2020

Setje voor mijn peutermeisje

In mijn kindertijd was het sponsen shortje HET kledingstuk van de zomer. 
Tegenwoordig lijkt de spons van toen vervangen geworden door een andere hydrofiele stof, double gauze. 
Vroeger werd dit naar mijn weten enkel gebruikt voor de alom bekende Tetra doeken voor baby'tjes, maar nu zie je het steeds vaker gebruikt worden voor kleding. 
Een geweldig idee, ideaal voor warme, zweterige zomerdagen. 
Dat moest ik ook eens proberen!
De patroontjes waarin ik het ging proberen, waren snel gekozen:

De bobbie short van Iris May Patterns, en de flutterby top van Mabeyshemadeit
Beide patroontjes kan je volledig GRATIS downloaden van de resp. websites.
















Omdat ik wou dat het shortje zichtbaar zou zijn onder de top, maakte ik deze enkele cm's korter dan aangegeven in het patroon. En het resultaat is perfect zoals ik het in gedachten had.





























Man, wat ben ik verliefd op dit setje!
Mijn peutermeisje staat er dan ook superschattig mee.



Enig minpuntje: de elastiek in de tailleband heb ik een beetje te breed geknipt voor mijn smal popje, dus soms valt het broekje wat lager dan de bedoeling is, maar het valt nog mee. Tot nu toe nog geen enkele keer volledig afgezakt...





















1 opmerking: