zaterdag 18 april 2015

Olé Ai Ai

We maakten voor het eerst een kledingstuk op bestelling. Een collega had tussen mijn stofjes het leuke pandastofje gezien, en had graag dat ik er iets mee maakte voor een jongetje van zo'n 9 maanden.

Ik dacht meteen aan een OLE, maar de kleinste maat van dat patroontje is een 2 jaar...verdorie toch!
Dan maar op zoek naar iets anders. In ottobre vond ik enkele gelijkaardige modelletjes. Maar de patroontjes van ottobre hebben meestal niet zo'n mooie pasvorm in vergelijking met de Zonen09 patroontjes...Weeral verdorie!

Dilemma!

Dan toch maar een OLE. We deden er in de lengte en de breedte een paar centimetertjes af...op het gevoel...

En we leerden weer wat bij: mijn zesde zintuig werkt langs geen kanten! Mijn dochter wordt 2 in mei, en ik vond dat het nogal dicht in de buurt van haar maat kwam. Ik liet het haar passen, en ja hoor, het past perfect!


Nu ja, de mouwtjes zijn wat lang. Ja, u leest het goed, 'te lang', zelfs voor een kind dat normaal maatje 80-86 draagt. (De dochter is wat klein en smallekes voor haar leeftijd).

Dat kan ik dus niet afgeven hè.

Morgen dus nog iets anders proberen.
Een tijdje geleden zag ik hier ook 2 leuke exemplaartjes - in babymaatjes - dus ik denk dat ik dat een keertje ga proberen.

En ondertussen is de dochter blij met haar nieuwe jasje ;)


En toen dacht ik: "Ik wacht even tot we weer naar binnen gaan, en dan neem ik wel foto's van de binnenkant van het jasje."
De dochter dacht net op hetzelfde moment: "Wat zou er gebeuren als ik het flesje bellenblaas over mezelf heen kap?"
De foto's van de binnenkant werden dus genomen in 'halfnatte' toestand. 

Het pandastofje en de bijpassende streepjesstof kocht ik samen met deze stofjes in dezelfde webshop.
De kamsnaps zijn van Kamsnappers.be
De zwarte boordstof stak nog in mijn voorraadkast.



3 opmerkingen: