woensdag 20 december 2017

Louisa Coat

Ongeveer 1 jaar na mijn eerste Louisa Coat, was het echt wel tijd om er een tweede te maken.
De jas is ondertussen al meer dan een maand klaar (misschien 2 zelfs), en reeds volop in gebruik. Maar het nemen van de foto's heeft eventjes geduurd (wegens het slechte weer, en misschien ook een beetje wegens luiheid).
En het maken van een blogpost gebeurde nog veel later (wegens te druk, en misschien ook wel een beetje wegens het 'geen zin hebben in').
Maar nu is het eindelijk zover. Ik stel u met trots mijn 2de Louisa jas voor.


De foto's stel ik u met iets minder trots voor (dat was de vorige keer wel anders). 
De achtergrond is niet echt sfeervol, de lucht grijs en grauw, en de foto's zelf ook.































De jas werd gemaakt met de overschot mantelstof die ik nog had liggen van een jas die ik ooit voor mezelf maakte.

































Ik liet de dochter los op mijn voorraad paspel, en ze koos voor goud.

Bij veritas vond ze eerder al een prachtige gouden rits. Heel straf, want we waren nog maar een halve minuut in de winkel, en ze had hem al vast. Terwijl ik daar nog nooit eerder gouden ritsen had gezien.


Ondertussen heb ik ze ook al op andere plaatsen gespot. Bij Madeline de Stoffenmadam bvb.
En ook bij Lanalotta in Leuven kan je ze vinden.
Voor de voering ging ik dan ook maar op zoek naar een stofje met goudaccenten.

Lang moest ik niet zoeken, want ik had nog iets liggen in mijn eigen stoffenkast!
Handig, toch.
En straf: ik kocht het al in januari met de bon van de Stoffenkamer, die ik gewonnen had met mijn vorige louisa coat. Als dat geen toeval is.
Bij aanschaf had ik evenwel een feestelijke jurk in gedachten. Niet de voering voor een jas...
Maar het ziet er best ok uit.
De enige teleurstelling van de hele jas is de buitenflap. Voordat de jas klaar was, leek het erop dat deze mooi op zijn plaats ging blijven. Maar nu hij helemaal in mekaar zit, is niets minder waar. Het ding staat consistent opengeflapt, en ziet er niet bepaald elegant uit.

Velcro of drukknopen toevoegen is geen optie, want ik vrees dat deze zichtbaar zullen zijn van de zijkant, en dat vind ik maar niets.
Misschien moet ik de jas terug opengooien, en op zijn minst de buiten- en binnenkant van de flap aan mekaar vastlijmen met behulp van vliesofix. Dat zou misschien al iets helpen.
Mocht iemand nog een beter idee hebben, tips zijn altijd welkom!

patroon: Louisa Coat van Compagnie M. (Maat 7 jaar, zonder aanpassingenà
Buitenstof: Mantelstof van de stoffenverkoop door Punto Fashion in Keerbergen,
Voering: Hoffman cream gold van bij de Stoffenkamer
Tussenvoering en rits: veritas
Paspel: Atelier Linabo, Wijgmaal

2 opmerkingen:

  1. Goeie keuze, dat goud bij het roze! En wat jammer van de flap; ik zag dat al bij meerdere Louisa's...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie mantel weer. Leuk die combi roze met goud. En zeer herkenbaar de vertraging voordat iets op de blog komt....

    BeantwoordenVerwijderen