zondag 5 juli 2015

copy paste

Aan rokjes geen gebrek in de kleerkast van Dochter1. Toch kiest ze steeds steevast voor hetzelfde exemplaar. Het betreft dit rokje van Van Hassels dat ik op de kop tikte bij Young Dolphins in Leuven.

Ik kan de dochter geen ongelijk geven. Het rokje valt mooi, zit perfect, en de sluiting achteraan met knoop en rits heeft wel iets. Ik besloot daarom om het rokje na te maken met een restje stof dat ik nog had liggen na het maken van deze jurk.
Ziehier het resultaat:




Ondanks meten en markeren zijn de plooitjes in het voorpand niet gelijk, maar verder mag het resultaat er wel zijn. Het was het nodeloos om in het achterpand een verstelbare elastiek te steken zoals in de originele rok, want de rok past zo perfect. Lang zal de dochter er bijgevolg niet mee kunnen doen. Wat een geluk dat ik 2 dochters gefabriceerd heb, zodat opvolging verzekerd is.

De jurk van zus bevat naast dit stofje ook nog een roze satijnstofje. Dat stofje moest Dochter1 natuurlijk ook per sé hebben, want a ja, roze is een prinsessenkleur, en laat haar nu net de mooiste prinses van het land zijn...

Dus maakte ik er snel nog een hanami bij. Het geheel past langs geen kanten bij elkaar, maar laat dat de dochter een worst wezen. Ze is verliefd op beide kledingstukken, zo hopeloos verliefd dat ze met haar nieuwe bloesje - ondanks de hitte - zelfs het bed wou delen vorige nacht. Zij gelukkig, ik gelukkig, dus ik laat haar doen, en ze mag beide tegelijk aan op het feestje zondag.

4 opmerkingen: