zondag 2 november 2014

the I [heart] Marcel Marlier Sew Along

Heel lang geleden...won ik het patroontje van de Tinny Dress in een give-away. Maar het was pas toen ik dit stofje tegenkwam bij IndeedFabric, dat ik eindelijk de perfecte match tussen stof en patroon had gevonden, en er ook effectief mee aan de slag ging.















Je zou het momenteel niet zeggen, maar de winter komt eraan, en het stofje doet ook wat winters aan, dus het rokje werd volledig gevoerd, zodat het ook op koudere dagen gedragen kan worden (zij het met een cardigannetje erbij). Zo twee volledige cirkelrokken boven elkaar zijn echt wel warm.

Een fotoshoot van een Tinny dress, daar horen natuurlijk ook de echte Tiny boekjes bij!
 


Bij deze doen we dan maar ineens mee aan de I [heart] Marcel Marlier Sew Along van An van Straightgrain en Suz van Sewpony.



Misschien moet ik er nog maar ééntje maken deze week, want door de prints heeft de jurk niet veel meer weg van een echte Tiny-jurk (die meestal een jurk met effen print heeft in de boekjes). Maar mooi is ze wel (al zeg ik het zelf)...Alleen de kraag is iets minder: ik begon te ver van de rits, waardoor de overlap aan de voorkant te groot is, en het asymmetrische effect nagenoeg volledig verdwenen is.

De dochter heeft geen zitvlees, dus na het lezen van een boekje moest en zou er gedanst worden, en daar is de jurk perfect geschikt voor:






5 opmerkingen: