woensdag 26 maart 2014

kaboutertjes aan het werk

Ik ben fan van Michael Miller.

Of toch van hun (Michael Steiner en Katy Miller) stofjes.

En dan in het bijzonder "gnomeville".

Hier vond ik een leuk patroontje, waarbij gebruik werd gemaakt van deze stof, en ik kon het niet laten om er ook ééntje te maken voor de jongste dochter van 9 maanden.







Dit was wel buiten de oudste dochter gerekend, die het jurkje al helemaal voor zichzelf zag zitten.
En neen, zij was toch niet veel te groot, mama, kijk maar (mini-modeshow):






Op de foto's was de zoom echter nog niet afgewerkt. Dus de uiteindelijke versie is nog korter. Toch wel een beetje te kort voor een zedige dame van 3, dus maakten we uit hetzelfde stofje nog een nieuwe jurk, passend mijn 'grote' prinses:








Ik kan je hierbij echter geen link naar een patroon of tutorial geven, omdat deze jurk gebaseerd is op een foto die ik gezien heb op internet, en ik het patroon dus zelf wat heb moeten verzinnen.

Indien er geïnteresseerden zijn, kan ik misschien zelf eens een tutorial hiervoor uitschrijven. Laat maar weten.










2 opmerkingen:

  1. Zo grappig dat jouw driejarige ook nog past in dat mini jurkje! Hier ligt dat stofje ook nog klaar, één dezer moet ik er toch eens werk van maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er zelf zo weg van, dat ik ineens 6m heb gekocht!
    Momenteel ben ik bezig met een soort omkeerbare roodkapjescape voor boven de prinsessenjurk, dus die zal je binnenkort ook zien verschijnen.
    Ik ben benieuwd wat jij ervan zal maken, dus zet zeker foto's op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen